Śmiercionośne fale

Carrie Ryan

ŚMIERCIONOŚNE FALE

Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Data: 2012
Stron: 432
Tom: II




„Śmiercionośne fale” to drugi tom trylogii „Las zębów i rąk” autorstwa amerykańskiej pisarki Carrie Ryan. Cykl przedstawia postapokaliptyczną wizję świata, gdzie zombie, ludzie zarażeni wirusem, stanowią olbrzymie zagrożenie dla ocalałych, którzy aby przetrwać, tworzą osady z szeregiem zabezpieczeń.

W miejscu otoczonych Barierą, żyje nastoletni Gabry. Wraz z mamą mieszka nad samym brzegiem oceanu. Dziewczyna bardzo dobrze zna reguły miasteczka i wie, że absolutnie nie można przekraczać bezpiecznego ogrodzenia, jednak kiedy grupa przyjaciół namawia Gabry do złamania zasad, ta po chwili wahania przełamuje swoje ograniczenia i ulega impulsowi. Moment ten będzie dla niej przełomowy, wydarzenia następnych kilku godzin na zawsze zmienią jej życie, na domiar tego, matka zdradzi jej jeden z największych sekretów. Dziewczyna będzie musiała zmierzyć się z tajemnicami z własnej przeszłości,walczyć o przetrwanie, zdefiniować uczucia do dwóch chłopców oraz zdobyć w sobie odwagę do tego, aby wejść do Lasu Zębów i Rąk.

„Śmiercionośne fale” to rewelacyjna kontynuacja, którą wyśmienicie się czyta. Zasługa w tym duża przyjaznego stylu pisania Carrie Ryan, która bardzo sprawnie operuje piórem i posiada zdolność do obrazowego, skrupulatnego opisywania wydarzeń. Na domiar tego autorka, potrafi w sposób niesamowicie empatyczny oddać wszelkie emocje, zaleta to wielka, gdyż dzięki temu książka jest nie tylko lekturą na chwilę, ale jest historią, która mocno wzrusza i sprawia, że jej treść wywołuje szereg pytań, na które odpowiedź nie jest wcale taka łatwa. Ponieważ według mnie, pod tą ciekawą, trendy fabułą skrywa się metafizyka życia. Teoria bytu została zgrabnie wpleciona w niebezpieczną przeprawę i składa się na idealne tło zdarzeń, jak również jest znakomitą sferą do przemyśleń związanych z istotą życia.

Warto mieć na uwadze to, że książka oprócz interesującej i pełnej napięcia akacji, jest zapisem myśli i emocji Gabry, to wewnętrzny monolog, przepełniony spostrzeżeniami i wyobrażeniami, a te... bywają różne. Żywię wielką sympatię do tego tomu, uważam że jego treść jest fantastycznie skrojona, ale nie przepadam za główną bohaterką. W moim odczuciu jest egoistyczną istotką dla której ważniejsze jest nurzanie się w swoich troskach, niż zwrócenie uwagi na położenie innych osób, poza tym dziewucha rzuca się z jednych ramion w drugie, raz całuje chłopca swoich marzeń, żeby za chwilę wzdychać do innego.

Pewnie powinnam sobie odpuścić narzekanie, a irytujące zachowanie bohaterki zrzucić na karby młodego wieku oraz napiętej i przerażającej rzeczywistości, więc dla podtrzymania dobrej atmosfery, ustalmy, że tak właśnie robię, i zakończenie swojej wypowiedzi podsumowuję optymistyczną konkluzją. Pierwsza część tej bestselerowej serii zrobiła na mnie ogromne wrażenie, druga - pomimo kilku drażniących momentów – również przypadła mi do gustu, głównie za sprawą wyśmienitego klimatu, niepokojącego, inteligentnego wątku bogatego w liryczne treści, piękne uniesienia i ważne kwestie, dlatego szczerze zachęcam do poznania trylogii Carrie Ryan.



18 komentarzy:

  1. Mam u siebie na półce „Las zębów i rąk”, ale jeszcze go nie czytałam. Jak nadrobię owe zaległości, to wtedy będę pamiętać o ,,Śmiercionośnych falach''.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ej nie wiem czemu, ale dziewczyna z okładki wygląda jak Alicja Bachleda-Curuś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gabry nie wydaje mi się taka zła, bardziej Mary w pierwszym tomie mnie irytowała. Zgadzam się jednak, że to rewelacyjna pozycja i bardzo dobra kontynuacja, lepsza nawet od "Lasu..."

    OdpowiedzUsuń
  4. Minęło już tyle czasu, a ja ciągle nie przeczytałam pierwszej części :) Ostatnio naszło mnie na takie postapokaliptyczne klimaty i szukam czegoś w tym stylu. Wydaje mi się, że ksiażki Carrie Ryan będą idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, muszę wreszcie dorwać tą serię bo wygląda znakomicie ;D Ale jak na razie nie zapowaida się, żeby rbakowało mi książek do czytania

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłam pierwszą część i z niecierpliwością czekam na wolną chwilę, żeby oddać się lekturze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. rzadko się zdarza, aby kontynuacje były lepsze :( na serię dopiero się szykuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę sięgnąć po tę książkę, ale najpierw po tom pierwszy:) Jestem pewna, że przypadnie mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię dystopie więc muszę sięgnąć po te książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Część druga była bardzo dobra, ale niestety przewidywalna... Niemniej jednak zacieram rączki na tom trzeci ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie poczytać takie książki dla relaksu :) będę pamiętać o tej serii, chociaż przyznam, że tytuł tej części mnie śmieszy :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy tom co prawda mnie nie zachwyciła, ale zainteresował na tyle żebym chciała sięgnąć po kolejne części :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę się sprężyć i w końcu zapoznać się z pierwszym tomem, bo teraz mam dużą ochotę na "Śmiercionośne fale" :D Szkoda tylko, że bohaterka jest tak irytująca, ale myślę, że mogłabym przymknąć na to oko ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. całą serię mam już na oku :)
    więc mam co nadrabiać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oba tomy zrobiły na mnie świetne wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. jakoś jeszcze nie czytałam, mimo iż jestem już dawno po lekturze pierwszej części, która mi się podobała. Bedę musiała się za nią rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dopiero teraz uświadomiłam sobie od jak dawna posiadam dwa tomy tej serii. Czemu tak zwlekam z ich lekturą?!

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam i mi się podobała :)

    Pozdrawiam przedświątecznie!

    OdpowiedzUsuń

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.