Złe rzeczy się zdarzają

Harry Dolan

ZŁE RZECZY SIĘ ZDARZAJĄ

Wydawnictwo: Replika
Data: 2010
Stron: 340



Powiedzmy, że nazywam się David Loogan, niewiele się o mnie dowiesz, jak każdy mam swoją przeszłość, ale póki co znać jej nie musisz. Przypadkowo trafiłem na czasopismo z opowiadaniami zatytułowane „Szare Ulice” , postanowiłem stworzyć coś własnego... Kiedy zanosiłem kopertę ze swoją - po raz kolejny zredagowaną - pracą, w drzwiach redakcji zetknąłem się Tomem Kristollem, właścicielem „Szarych Ulic”, nie wiem dlaczego zaproponował mi pracę redaktora, ale przyjąłem ją, z resztą nie tylko ją... jego piękna żona łatwo mnie skusiła, ciepło jej ciała zniewalało. Było prawie idealnie, dopóki szef nie zadzwonił do mnie z prośbą o pomoc w ukryciu zwłok, cóż, kupiłem łopatę... na tym się jednak nie skończyło.
 
„Ku***sko dobra książka. Wciągnęła mnie całkowicie”
        Stephen King
Podpisuję się obiema rękami pod opinią  mistrza horroru, „Złe rzeczy się zdarzają” Harrego Dolana, to piekielnie dobry thriller, wyrafinowany i zaskakujący, aż dziw bierze, że jest to debiut literacki. Czytelnicy poznali się na doskonałym stylu Dolana i docenili jego pracę, powieść ta była okrzyknięta jednym z najlepszych thrillerów roku, przez wiele tygodni gościła na liście bestsellerów „New York Timesa”, prawa do jej tłumaczenia sprzedano do kilkunastu krajów. Dzięki wydawnictwu Replika, mamy możliwość przeczytania intrygującej powieści, która wyróżnia się  nietuzinkową fabułą, bogatą w interesujące postacie, mroczną atmosferę oraz ironiczny humor.

W tej książce nic nie jest takie, jakie się wydaje. Bohaterowie nie są jednoznaczni, trudno ich określić, przez co czytelnik jest wodzony za nos i w sumie do samego końca nie wie – mimo rozwiązania zagadki - co tak naprawdę się stało, a stało się dużo.  Morderstwa, podejrzane znajomości, dziwne poszlaki, mylne tropy i postacie jak z kalejdoskopu, to istotne elementy tej genialnej powieści. Na wielką uwagę zasługuje postać Loogana, jest to tajemniczy mężczyzna, niebywale inteligentny, będący zawsze krok przed policją. Oczywiście gdybym miała wymieniać wszystkich niesamowicie ciekawych bohaterów to musiałabym wymienić każdego z osobna, gdyż w książce nikt nie pozostaje niezauważony. Cała plejada unikatowych postaci sprawia, że ta powieść jest jak wesołe miasteczko, z tą różnicą, że pomiędzy szybkimi kolejkami i kolorowymi karuzelami, przechadzają się źli klowni, serwujący ekstremalne przeżycia.

Dolan ma ciekawy styl pisania, z niewymuszoną gracją opisuje świat pisarzy i redaktorów, dziwne układy oraz sekrety to charakterystyczny element tego snobistycznego światka.  Autor rozsmakowuje się w tajemnicy, powiedziałabym, że bawi się z czytelnikiem, bo kiedy już nam się wydaje, że wiemy kto stoi za kolejnymi morderstwami, zostajemy ponownie zaskoczeni i robimy krok w tył. Opowieść ta jest niebywale absorbująca, z szalonym tempem i niespodziewanymi zwrotami akcji, fabuła trzyma w napięciu, taki kryminał to skarb.

„Złe rzeczy się zdarzają” to zadziwiający debiut, książka jest doskonale napisana: suspens, intrygujący bohaterowie, ciekawe dialogi oraz zabójczo dobra intryga, to atuty tej powieści. Fani thrillerów oraz klasycznych kryminałów na pewno nie zawiodą się na talencie Dolana, ten człowiek ma nosa i wyczucie – swoją opowieścią wbija w fotel. Polecam.

Moja ocena 6/6

20 komentarzy:

  1. Tyle razy przechodziłam koło niej obojętnie będąc w bibliotece, teraz już wiem że po prostu muszę ją wypożyczyć! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam wstęp jest powalający, mnie zachęcił bardzo - a Twoja opinia dopełniła reszty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę czytałam dawno temu, ale również bardzo mi się podobała:)). Ogólnie cała seria kryminałów wydawnictwa Replika jest ciekawa i warta poznania.
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdyby nie Twoja opinia to pewnie bym nawet na nią nie spojrzała xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się, rewelacyjna książka!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. O książce wcześniej nie słyszałam, a teraz z chęcią ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gabi nie wiem jak mogłaś mijać taką książkę, mnie od razu rąbnęło, jak tylko zobaczyłam okładkę :)

    Dalia bardzo mnie to cieszy :)

    Kas Replika ma nosa do kryminałów, jeszcze na żadnym się nie zawiodłam. Pozdrawiam.

    Jarka no co Ty?, przecież książka ma taką zabójcza okładkę :)

    Isadora o yeah :D, to doskonała książka :). Pozdrawiam :).

    Cassiel Bardzo polecam, bo to zacna powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne lektury sobie dobierasz. ;) Ta naprawdę wydaje mi się ciekawa i okładka interesująca. Zapamiętam i możliwe, że przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś idealnie dla mnie, intrygi i zagadki, do tego inteligentny główny bohater - to mi wystarczy.:) Jeśli jego debiutancka książka jest taka dobra, to jakie będą kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  10. O nie! Po tak rewelacyjnej twojej recenzji ja nie popuszczę, dopóki sama nie zdobędę tej książki. Musze ją mieć koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że Stephen King rekomenduje to dzieło, a i recenzja jest kusząca. Z chęcią sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna recenzja! To musi być dobra książka, nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Zaraz po przeczytaniu Twojej recenzji zakupiłam książkę na allegro:)
    Już na nią czekam z niecierpliwością

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje mi się, że już gdzieś czytałam recenzję tej książki. Mniejsza z tym, bo Ty tak kusisz i zachęcasz, że grzech nie przeczytać :D Książka wydaje się dla mnie idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. hoho King poleca to musi być dobre. Poza tym sam opis z książki(jak się domyślam) wciąga od razu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda ciekawie, rozejrzę się za nią.

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka zdecydowanie dla mnie:) Już zaczynam jej szukać.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. King poleca, Ty polecasz, horror, będzie ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna recenzja, no i King poleca to raczej trzeba przeczytać.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurczę... zachęciłaś mnie i to piekielnie skutecznie! Baaaardzo chciałabym przeczytać tę książkę. Dodaję do mojej listy! W końcu to moje klimaty!
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  20. I jak tu nie przeczytać...? Dodaję do listy planów i niedługo wybieram się na intensywne poszukiwania!

    OdpowiedzUsuń

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.