Kołysanki

Redakcja: Grażyna Jenczelewska - Stolarczyk
Wybór i opracowanie edytorskie: Magdalena Łuczyk - Słoma

KOŁYSANKI

Wydawnictwo: Dreams
Data: 2011
Stron: 80


Kołysanki to krótkie piosenki, przyśpiewki, które mamy nucą swoim maleństwom do snu. Ich melodyczność i liryczny rytm powoduje, że tworzy się miły i spokojny nastrój sprzyjający dobremu snu. Łagodny głos mamy uspokaja małą dziecinkę, a plastyczne obrazy powstałe z prostych słów kołysanki powodują piękne, bajecznie kolorowe marzenia senne. 
 
Nakładem wydawnictwa Dreams ukazała się przecudna książeczka, zawierająca osiemnaście najpopularniejszych kołysanek. Dla wszystkich rodziców ten zbiór klasycznych wersów jest ratunkiem – kiedy pamięć szwankuje – jak również doskonałą okazją do miłego spędzenia czasu z dzieckiem.
Na osiemdziesięciu stronach „Kołysanek” oprócz tekstów piosenek takich jak „Aaa, kotki dwa”, „Śpij dziecinko” czy „Uśnijże mi, uśnij”, znajdują się również magiczne i przepiękne ilustracje autorstwa Agnieszki Korfanty. Każdy z rysunków jest odzwierciedleniem słów piosenki, dodatkowym ich plusem jest kolorystyka, bardzo żywa i harmonijna. Autorka korzystając z całej palety barw stworzyła cudowne, bajeczne wizje, które oprócz tego, że są niesamowitym tłem do kołysanek, to jeszcze swoim nasyceniem i kolorem rozbudzają wyobraźnię naszych małych kruszynek. 

 

Teksty kołysanek są bardzo sympatyczne – innej opcji nie przewidujemy -, często rymowane i humorystyczne.

Świerka świerszczyk co wieczora i nagania nas:
- Spać już, dzieci, spać już pora, wielki na was czas.
- Mój świerszczyku, bądźże cicho, nie dokuczaj nam..
To uparte jakieś licho, śpijże sobie sam!


Piosenki dzięki prostym, rytmicznym słowom łatwo zapadają w pamięć. Większe dzieci na pewno odnajdą w kołysankach dobrą zabawę, w której oprócz pięknych ilustracji, tworzących fantastyczne obrazy, znajdują się teksty będące wyśmienitym ćwiczeniem rozwijającym pamięć i wyobraźnię.
Rodzice zaś, za pomocą „Kołysanek” spędzą efektywnie i miło wieczorny czas z maleństwem, a otulając je piosenką pobrzmiewającą magiczna nutką, zagwarantują dziecku spokojny, zdrowy sen. Ta książeczka, to pozycja obowiązkowa dla każdego rodzica. Polecam.

Moja ocena 5+/6

Jedna z moich ulubionych kołysanek "Idzie niebo ciemną nocą"

19 komentarzy:

  1. Patryczek będzie zachwycony. Koniecznie muszę mu sprezentować tę książeczkę:))

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, no i dlaczego ja nie umiem śpiewać? Uwielbiam kołysanki, a książeczka prezentuje się rewelacyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko ladnie pieknie, a co z melodią? :D Ja znam tylko do pierwszej :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również uwielbiam kołysanki. Zresztą mój brat również:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie zaprezentowałaś te Kołysanki :) Wprawdzie ja jestem już na nie za duża, ale polecę mamie, bo ma iść niedługo w odwiedziny do naszej sąsiadki - młodej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Boże, co ja się naśpiewałam kołysanek mojej córce! Ale chętnie bym przeczytała, żeby porównać repertuar xD
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudna jest ta książeczka... nieco gorzej już z moim głosem ale może się skuszę?

    OdpowiedzUsuń
  8. No, no fajna na prezent dla jakiegoś malucha.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kołysanki, więc bez dwóch zdań skuszę się na tę książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała książeczka :)) Niedługo ją zdobędę.

    OdpowiedzUsuń
  11. kasandra jeżeli Patryczek ma latek kilka to na pewno będzie zadowolony :)
    giffin ta książeczka to okazja do ćwiczenia śpiewu, melodie i teksty prościutkie :D
    She no nie mów/pisz tak... Jak to możliwe że nie znasz melodii kołysanek, no wiesz, spokojne, delikatnie, lirycznie i już linia melodyczna gotowa :D
    Mery kołysanki to słodkie melodie nie sposób ich nie lubić :)
    miqaisonfire książeczka idealnie nadaje się na prezent dla młodej mamy :)
    Isadora to Ty specem od kołysanek jesteś :). Faktycznie dla Ciebie ta książeczka to tylko przypomnienie :). Pozdrawiam :)
    Lena książeczka cudna, a wiesz jak to jest ze śpiewaniem... Śpiewać każdy może :D
    Edyta Zdecydowanie dla maluszka :). Pozdrawiam.
    Cyrysia Do kołysanek mam wielki sentyment, nawet jak byłam już duże dziecię, to mama często mi coś nuciła, dlatego uważam że tego typu piosenki to świetna sprawa, a poza tym cudowne wspomnienia.
    tetiisheri Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. dziękuję za przypomnienie dzieciństwa ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna sprawa, jeżeli ktoś ma dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie nie mam komu śpiewać, ale zapamiętam na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Natula, Renatko moja droga! Piszę jeszcze raz w związku z Sukkubem. Jestem w połowie książki, ale ostatnio przytłoczyły mnie i obowiązki związane ze studiami i zbliżającą się sesją oraz terminy egzemplarzy recenzyjnych, ale staram się jak mogę i wyślę Ci ją z powrotem jak najszybciej. Pewnie już się o nią martwisz!
    Przepraszam i ślę buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietny pomysł na prezent dla mojej 5letniej siostrzenicy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Natulo moja ulubioną kołysanką również jest "Idzie niebo ciemną nocą". Pamiętam jak byłam mała i mama mi ją śpiewała...ehhh, wpomnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  18. ktosnieznaszgo8 stycznia 2012 08:53

    na 2012 zycze Ci tony... przepraszam, tomów samych ciekawych ksiazek , wielu radosci, spelnien i wszystkiego co najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  19. Niedoczytana ależ nie ma za co, proszę bardzo :)
    Catalina na pewno, ważne żeby było komu śpiewać :)
    Linka :).
    miqaisonfire uduszę Cię! Kobieto nawet nie myślę o Sukkubie, zdawaj egzaminy, ciesz się chwilą i nie martw na zapas :).
    Katolka siostrzenica na pewno się ucieszy :)
    jasmina Wspomnienia to dobra sprawa, też lubię "Idzie..." :)
    kosnieznaszgo tony książek też by się przydały :D. Bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.