Wysypisko :)


 Sezonowo co jakiś czas garść informacji.

Po pierwsze:

Pamiętacie Bajkę O Dziewczynce Z Zapałkami? Te Święta Dla Wielu Nie Muszą się tak Skończyć!”
 
Pomimo, iż Unia Europejska jest jednym z najbogatszych rejonów na świecie, to 17% Europejczyków ma tak ograniczone dochody, że nie może zaspokoić podstawowych potrzeb życiowych.

„Wykluczenie społeczne”, podobnie jak „społeczeństwo obywatelskie”, jest obecnie najpopularniejszym i najczęściej używanym terminem w sferze działalności organizacji pozarządowych, socjologii, polityki społecznej. Wykluczenie jest odmieniane przez wszystkie przypadki, na walkę z nim wydawane są miliony złotych (w skali świata miliardy dolarów)
tymczasem nic się nie zmienia, wręcz przeciwnie, osób wykluczonych jest coraz więcej i to nie tylko w Polsce, ale na całym globie.” * (Marcin Janasiak)

Podzielmy się tym co mamy, wiedzą zapisaną w książkach, mamy ich tak wiele… I z wielu już dawno wyrośliśmy… Podzielmy się wiedzą i szczęściem, które nam te twory przyniosły, nie bądźmy obojętni… Podarujmy w te święta książkę ukochanym, bliskim, podzielmy się Naszym szczęściem z obcymi, którzy go jeszcze nie zaznali… W przedświątecznych okolicznościach mikołajowych i gwiazdkowych Stowarzyszenie Sztukater ogłasza ogólnopolską zbiórkę książek oraz darowizn, które zostaną przekazane domom dziecka, placówkom oświatowym, hospicjom oraz organizacjom zajmującym się walką z wykluczeniem społecznym . Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych a w tym szczególnym okresie zdziałamy cuda…
Dzięki Waszej pomocy i przy Waszym wsparciu postanowiliśmy w te święta obdarować wiele placówek, których do tej pory nie stać było na stworzenie obszernych miejsc kulturalnych zwanych księgozbiorem podręcznym. Miejsc w których dawne historie literackich bohaterów ożywają na nowo, miejsc w których rzeczywistość roztacza nowe horyzonty, miejsc, w których w te święta na wielu twarzach chociaż na chwile zagości uśmiech… Nie bądźmy obojętni wobec naszych bliźnich, podzielmy się również z nimi chwilami naszych literackich uniesień, kulturą i historią zapisaną w skarbnicach wiedzy, zwanych książkami…
Pamiętajcie o życzeniach świątecznych, do każdej paczki prosimy o dołączenie kartki świątecznej z odręcznie wypisanymi życzeniami (bez danych osobowych adresata, z dedykacją), która w Wigilię Świąt Bożego Narodzenia zostanie przekazana osobom bezdomnym w schroniskach. Ten szczególny gest pozwoli im również poczuć magię świąt i chodź na chwilę stać się częścią Waszych rodzin… Wspomóżmy bliźnich słowem pisanym, życzmy Im spokojnych i wesołych świąt Bożego Narodzenia…
Co zbieramy?
*Książki ( wszelkiego typu, każdej ilości i tematyki… nie muszą być nowe!)
*Pieniądze (Dzięki dobrowolnym wpłatom ufundujemy wyposażenie wnętrza, w którym będzie znajdywał się księgozbiór, każda kwota się liczy!)
*wszelkiego typu artykuły biurowe (kredki, mazaki i co wam tylko przyjdzie do głowy!)
*oraz wszelkiego typu produkty (materiały), które wspomogą przeprowadzenie akcji
Ważne terminy:
Zbiórka darów trwa do 15 grudnia 2012!
Rozdysponowanie darów 16 grudnia 2012!
Oficjalne przekazanie darów 20 grudnia 2012!

Jak przekazać dary?Wystarczy nadać paczkę z zawartością w środku na adres korespondencyjny poniżej.Na stronie http://sztukater.pl/inne.html na bieżąco będziemy informować o darach oraz ich ofiarodawcach!
Adres Korespondencyjny:
Stowarzyszenie Sztukater
Z dopiskiem: „Święta z Książką”
skr. pocz. Nr 6
50-950 Wrocław 68

Jak przekazać wpłaty pieniężne?
Wystarczy przelew, każda kwota się liczy
Akcja: „Święta z Książką”
konto bankowe: Bank Zachodni WBK S.A.
89 1090 2398 0000 0001 1739 8244
tytułem: „Święta z Książką” 
adres korespondencyjny:
Stowarzyszenie Sztukater
skr. pocz. Nr 6
50-950 Wrocław 68
tel. 791566675
email:
info@sztukater.pl
www.sztukater.pl

Instytucje, firmy oraz wszelkiego typu organizacje, chcące przyłączyć się do Naszej proszone są o kontakt:swieta@sztukater.pl
Koordynator Projektu:
Tomasz Szmich
Tel. 791566675
Adres Korespondencyjny:Stowarzyszenie Sztukater
Tomasz Szmich
skr. pocz. Nr 6
50-950 Wrocław 68

Zbiórka trwa cały rok więc, jeśli nie będziemy mieć w 2012 roku końca świata, to z pomocą dobrych serduszek pomożemy wielu ludziom :)

Po drugie: 

Już niedługo będzie miała premierę książka Anny Pliszki, nad którą Sztukater objął patronat :)

Myślę, więc nie jestem to debiutancka książka 29-letniej Anny Pliszki. Autorka urodziła się i wychowała w małym miasteczku niedaleko Bydgoszczy. Przyjechawszy do Warszawy, zajęła się tematem suicydologii i to zagadnienie podejmuje w Myślę, więc nie jestem. Rozpoczęła edukację na kierunku medycznym, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do człowieka i pojąć istotę życia. W przygotowaniu kolejna
zaskakująca, przesycona realistycznym światem powieść Transformacja.

Myślę, więc nie jestem to swoista pętla czasowa. Główna bohaterka musi zmierzyć się oko w oko ze swoimi demonami, a także odkryć sens życia. Myślę, więc nie jestem to realistyczna opowieść o osobie, która walczy z własnymi myślami, z samą sobą. To pewnego rodzaju kanibalizm ego. Co myśli osoba, która nie odnajduje sensu życia? Czego pragnie? Jak ją postrzegają inni? Czy w ogóle zauważają, że problem samobójstwa coraz bardziej się nasila? Główną bohaterką książki jest młoda dziewczyna z małego miasteczka, która pewnego razu zawiera internetową znajomość. Od tego momentu rozpoczyna się jej spowiedź życia, a w międzyczasie… próby unicestwienia się. Dziewczyna porusza istotne zagadnienia, takie jak np. postrzeganie niedoszłych samobójców i zbyt mała ilość stowarzyszeń pomagających w uporaniu się z czarnymi myślami. Zwrot akcji następuje w momencie, gdy dziewczyna postanawia spotkać się osobiście z wirtualnym „przyjacielem”. Czemu osoba zza monitora nie chce jej poznać? A co, jeśli tak naprawdę nie istnieje i bohaterka wszystkie te maile pisze… sama do siebie? Wpadamy w pewnego rodzaju malignę, aby na końcu dowiedzieć się, jaka jest prawda i gdzie w tym wszystkim była rzeczywistość.

Bardzo czekam na tę książkę, jestem jej niesamowicie ciekawa, zresztą która książka nie wzbudza zainteresowania... 

Po trzecie: 

Ten demot tak  przypadł mi do gustu, że za każdym razem jak na niego patrzę, to jest mi miło, że jestem aspołeczna ;)

 

10 komentarzy:

  1. Też jest mi miło, że jestem aspołeczna;)
    "Myślę, więc nie jestem" to może być niezła książka. Tematyka jak najbardziej mnie interesuje. Będę na nią polować.
    Świetna akcja, myślę, że się do niej przyłączę. Mam mnóstwo książek do oddania.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akcja zbiórki książek i pieniążków jest ważna i dobrze, że są one organizowane. A demotywator rzeczywiście interesujący:D
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Demotywator - cudowny! Więc i ja się cieszę, że jestem aspołeczna:p
    Książka zapowiada się całkiem, całkiem. Teraz tylko muszę poczekac na Wasze recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna akcja:) A książki jestem ciekawa. Dość nietypowy tytuł.Z kolei demot jak najbardziej pasuje do moli książkowych.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. O akcji słyszałam - świetny pomysł! Co do książki, czekam na recenzje, bo jestem jej ciekawa ;) A jeśli chodzi o demota, mi też baaardzo przypadł do gustu ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Karolka Przybij piątkę :D
    Zbieraj książki, ja w tym roku zrobiłam paczuszkę, na tę akcję i radość była wielka :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    Kasandra wszelkie zbiórki wspierające najbardziej potrzebujących zawsze mają sens, w końcu tak niewiele trzeba, żeby kogoś uszczęśliwić.
    Pozdrawiam :)

    Mery zawsze możesz pierwsza przeczytać książkę, chętnie będę polegać na Twojej opinii :)

    Maruda007 Cieszy nas to, ze akcja się podoba :). Demot strzał w dziesiątkę :D

    giffin dziękujemy i zachęcamy do akcji i do książki zresztą też :). Demot jak to demot... :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne info na temat akcji :):) ja bardzo chętnie się włączę bo mam w domku sporo mazaków, kredek i innych tego typu rzeczy - książki też się jakieś znajdą ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również skorzystam z tej akcji :)
    A ten obrazek fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fuzja Cieszy nas to bardzo, artykuły biurowe są niezbędne :)

    miqaisonfire :D

    Catalina też mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.