Szorty filmowe

Kiedy dopada mnie czytelniczy dół - to wieczorami oglądam filmy. Gatunek nie ma znaczenia, nie straszna mi ani bajka, ani fantasy, ani horror, chociaż z tym ostatnim to różnie bywa. Dlatego postanowiłam, że od czasu do czasu, od dzwonu do dzwonu, wrzucę telegraficzne opinie o ostatnio obejrzanych przeze mnie filmach. Tak więc zapraszam na... szorty filmowe :-)


WORLD WAR Z

Gatunek: Horror, Akcja
Produkcja: USA, Malta
Reżyseria: Marc Forster
Występują: Brad Pit, Mireille Eno, Daniella Kertesz
Moja ocena: 7/10

Spokojny poranek Gerrego i jego rodziny zostaje zburzony przez dziwną uliczną blokadę. Jak się okazuje grupy ludzi zaczynają  na siebie wściekle napadać. Gerry (Brad Pitt) były śledczy ONZ zaczyna podejrzewać, że nie są to zwykłe ataki. Nie pomylił się - świat opanowuje zabójczy wirus, który rozprzestrzenia się przez ugryzienie i zamienia ludzi w zombie. 

"World War Z" dostarcza świetnej rozrywki, i co najważniejsze trzyma w napięciu. Wiele widowiskowych scen, jak i "przepięknych" buziek zombie, wywołuje radość u fanów tego typu produkcji. Mimo że krew nie leje się strumieniem, a umarlaki potrafią i przestraszyć, i rozbawić, to dynamiczna fabuła i mnogość bohaterów sprawia, że produkcja Fostera to idealna rozrywka. 
Książka Maxa Brooksa "World War Z" leży sobie spokojnie na mojej półce, tylko jak się za nią zabrać?

IDEALNE MATKI

Gatunek: Dramat
Produkcja: Australia, Francja
Reżyseria: Anne Fontaine
Występują: Naomi Watts, Robin Wright, Xavier Samuel, James Frecheville
Moja ocena: 7/10

Lili (Noami Watts) i Roz (Robin Wright) przyjaźnią się od dziecka. Mieszkają obok się, więc ich spotkania to normalka. Kobiety uwielbiają spędzać czas wygrzewają się na złocistej plaży i podziwiać swoich pięknych synów, surfujących po falach.  Sielanka kończy się kiedy Ian, syn Lili, całuje matkę swojego przyjaciela, a wzburzony Tom zacznie rozkochiwać w sobie matkę Iana.

"Idealne matki" jest ekranizacją inspirowaną prawdziwą historią opowiadania laureatki literackiej Nagrody Nobla Doris Lessing. Produkcja ta jest szalenie kontrowersyjna i łamie pewne tabu. Nie jest łatwo oglądać ten film, tym bardziej że intymność kochanków jest ukazana bez żadnych zahamowań. Poza tym okrutna kamera zestawia starzejące się oblicza kobiet, z młodością i pięknem. Cały ten obraz jest zachwycający, ale też ogromnie smutny, ale z drugiej strony, tak trochę ironicznie, pocieszające jest to, że nawet jak się ma czterdziechę na karku i ciało jak aniołek Victoria Secret, to z łatwością można wyrwać nastolatka, brrr...


MERIDA WALECZNA



Gatunek: Animacja, Familijny, Fantasy
Produkcja: USA
Reżyseria:  Mark Andrews, Brenda Chapman
Moja ocena: 9/10

Merida jest szaloną dziewuszką, która za żadne skarby nie jest w stanie zaakceptować faktu, że już czas najwyższy, aby wybrać sobie męża. By uniknąć zamążpójścia udaje się w podróż. Dziwnym trafem spotyka czarownicę, którą prosi o pomoc w odmianie swojego losy. Pomoc otrzymuje, ale niestety nie taką, jakiej się spodziewała.

Bajka jest przeurocza, gdyby była deserem, to mogłabymją jeść non stop. Merida jest przesłodka, zresztą jak każda postać w tej bajce. Świetne dialogi i multum dobrego żartu, plus rewelacyjne obrazy, a także pouczające i metaforyczne przekazy czynią z tej produkcji doskonałe kino familijne. Bardzo polecam.


OBECNOŚĆ

Gatunek: Horror
Produkcja: USA
Reżyseria: James Wan
Występują:   Vera Farmiga, Patrick Wilson, Lili Taylor, Ron Livingston
Moja ocena: 8/10

Dwójka badaczy zjawisk paranormalnych zostaje poproszona o pomoc przez wystraszoną rodzinę Warrenów, którzy kupili, najprawdopodobniej, nawiedzony dom. Przed badaczami nie lada wyzwanie; zjawiska zachodzący w domu skłaniają do opinii, że zamieszkuje w nim wyjątkowo niebezpieczna zjawa. 

Boże! jak ja się bałam oglądać ten film. Jego klasyczna oprawa i doskanały klimat, napawały mnie ogromnym przerażeniem. Fabuła gwarantowała emocjonalną huśtawkę, a liczne okultystyczne motywy i przekonująca gra aktorska, sprawiła, że długo po seansie cierpła mi skóra na wspomnienie dzieła Wana. 


THOR: MROCZNY ŚWIAT

Gatunek: Fantasy, Przygodowy
Produkcja: USA
Reżyseria: Alan Taylor
Występują: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins
Moja ocena: 7/10 

Starożytna rasa, pod dowództwem Malekitha, planuje pogrążyć wszechświat w ciemności.  Thor podejmuje walkę o ocalenie Ziemi i Ośmiu Królestw.

Ostatnimi czasy głośno o tej produkcji.  Zachęcona licznymi pozytywnymi opiniami, a głównie dlatego że pierwsza część przypadła mi do gustu, wybrałam się wczoraj do kina. Seans uznaję za udany, świetnie bawiłam się na marvelowskim widowisku. Liczne sceny mordobicia i żywiołowa akcja, a także rozsądna ilość humoru, ani na chwilę nie pozwalały na jakiekolwiek znużenie. Poza tym uwielbiam Lokiego, wiec nie mogę pisoczyć na jego królewską "rodzinkę" :-) 



ŚWIAT W PŁOMIENIACH

Gatunek: Thriller , Akacja
Produkcja: USA
Reżyseria: Ronald Emmerlich
Występują:  Channing Tatum, Jamie Fox, Maggie Gyllenhaal
Moja ocena 4/10

John, niedoszły agent służb specjalnych( Ch.Tatum), nie ma najlepszego kontaktu ze swoją nastoletnią córkę, ale kiedy proponuje jej wycieczkę po Białym Domu, dziewczyna szalej z radości. Nieszczęśliwe w tym samym czasie grupa terrorystów przejmuje siedzibę prezydenta. W kraju zapanowuje chaos, nadzieją narodu jest John, który mam za zadanie uratować wszędobylską córkę, i prezydenta.

Jeśli potraficie wyłączyć myślenie, to sadzę, że ten film może być niezłą rozrywką. Jednak jeśli cenicie sobie realizm i oryginalność, to raczej darujcie sobie "Świat w płomieniach". Produkcja Emmerlicha była dla mnie kpiną, no do licha! nie oglądam filmów tylko po to, żeby popatrzeć sobie na bijatyki, strzelankę, i przepoconych macho ( no dobra, czasami oglądam). Fabuła tego widowiska sypie się jak domek z kart, żarty prezydenta są żałosne, córunia -blogerka irytująca. Zaś Jon, jak John McClane ze "Szklanej pułapki", jest niezniszczalny, ot! amerykancki bohater. Nie dla mnie takie bajery.


Oglądaliście któryś z w/w filmów? a może polecicie mi coś "fajnistego", coś, co uraduje mnie w  nostalgiczne wieczory? 

Zdjęcia, jak i skala ocen zapożyczona została z Filmwebu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.