Szykuje się konkurs z Rebisem

SZYKUJE SIĘ KONKURS

Już 16 października trafi do księgarń nowy thriller niekwestionowanej królowej fińskiego kryminału Leeny Lehtolainen Na złym tropie.
Premierze książki towarzyszyć będzie szeroko zakrojona akcja promocyjna: wideokasety i wywiady w mediach społecznościowych oraz  konkurs rozgrywany w aplikacji quizowej w edycjach tygodniowych. Finalista może wygrać bon o wartości 200 złotych na zakupy w sklepie internetowym Domu Wydawniczego REBIS.

Po dramatycznych przeżyciach związanych z poprzednim śledztwem Maria Kallio odeszła z komendy policji w Espoo. Próbuje odnaleźć spokój, pracując nad rządowym programem opieki nad ofiarami przemocy w rodzinie. Podczas jednej z wizyt u przyjaciółki Maria poznaje Juttę Särkikoski, dziennikarkę sportową, która ujawniła fakt korzystania ze środków dopingujących przez dwóch fińskich miotaczy. Jutcie kilkakrotnie grożono śmiercią i rychło okazuje się, że nie były to słowa rzucane na wiatr i że nie tylko ona jest w niebezpieczeństwie. W Marii szybko budzi się instynkt detektywa i mimo początkowego oporu wraca do pracy w policji.  Zaczyna się pościg za mordercą...

Ten świetnie napisany kryminał jest nie tylko wciągającą opowieścią, ale też znakomitym komentarzem do kondycji współczesnego sportu, tak często nękanego przez nieczystą grę zarówno na arenach, jak i za kulisami. Przynosi też wiele wnikliwych obserwacji dotyczących fińskiego społeczeństwa, pozornie otwartego i postępowego, w którym jednak kobiety często muszą walczyć o swą pozycję zawodową, a zbrodnie popełniane w zaciszu domowym długo pozostają w ukryciu.



Leena Lehtolainen, jedna z najpopularniejszych i najpoczytniejszych fińskich pisarek znana już w Polsce z trzech powieści. Jest także krytykiem i badaczem literackim. Sławę i uznanie przyniosła jej seria powieści o prawniczce i policjantce Marii Kallio.



Konkurs zapowiada się bardzo ciekawie, nagroda jest całkiem, całkiem,  bon o wartości dwustu złotych to suma niemała jest z czym poszaleć, tym bardziej, że katalog książek wydawnictwa jest bardzo bogaty. Z całą pewnością warto pilnować premiery książki i wziąć udział w quizie. 

 Powieść Lehtolainen zapowiada się na atrakcyjną lekturę, co prawda nie jestem miłośniczką skandynawskich kryminałów, ale coś czuję, że pokuszę się na tę książkę :)



Do wybuchowego konkursu jeszcze trochę, póki co idę leżakować, dzisiejszy dzień dał mi zdrowo popalić,  nadmiar zajęć przyprawił mnie utratę sił, z tego wszystkiego nie udało mi się przeczytać nawet jednej kartki słowa pisanego, źle mi z tym, ale nic to, kanapa gotowa, biorę przykład ze swojego psa Lolka i rzucam się na miękkości kołami do góry :)



Życzę przyjemnego wieczoru i udanego weekendu
NATULA :)

9 komentarzy:

  1. Lubuję się w kryminałach, może kiedyś uda mi się zdobyć tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak to się stało, ale nie słyszałam o tej autorce. Muszę zaraz nadrobić i uzupełnić braki :) Ostatnio również mam mało czasu na czytanie, nad czym ubolewam bardzo. Przegapiłam nawet drugie urodziny bloga.

    PS. Zwierzęta jednak wiedzą, co dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę Lolkowi tego nieskrępowania:)). A w konkursie z chęcią wezmę udział. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy konkurs, lecz szanse marne na wygranie, ale jak nie zapomnę, to spróbuje wziąć w nim udział.
    Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcialbym przeczytac te ksiazke i juz dodalem ja do swojej listy :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z moim szczęściem i tak nie wygram :) Ja ostatnio jedynie przed snem mam czas poczytać ale i tak nie za wiele bo oczy się kleją :)
    Korzystam dzisiaj z niedzieli i co nieco nadrabiam :)
    ps. Lolek jest super
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś średnio mnie do konkursu ciągnie, gdy wiem, że nic nie wiem i nie dam sobie rady w quizie. A ja już od jutra tak wylegiwać się nie będę mogła;(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ech, coś wiem o nadmiarze zajęć nie pozostawiającym ani chwili czasu na wytchnienie przy dobrej książce...
    Fajny Lolek ;)
    Co do konkursu, to raczej nie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.