SKLEPIK z Niespodzianką Bogusia

Katarzyna Michalak

SKLEPIK Z NIESPODZIANKĄ
BOGUSIA

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Data: 2011
Stron: 314


My Kobiety jesteśmy cudowne w swoim skomplikowaniu. Kochamy tak po prostu, pragniemy zwyczajnie, planujemy dziesięć lat do przodu, płaczemy na bajkach i jak żadne inne istoty na świecie marzymy o własnym skrawku na ziemi, dla siebie i swoich bliskich.
Wydaje się, że to prosta sprawa, ale nie zawsze tak jest, czasami żeby trafić do celu musimy zabłądzić, zapomnieć kluczy lub zwyczajnie - zrządzeniem losu - zmienić plany. Przypadek odmienił całe życie bohaterki książki „Sklepik z niespodzianką Bogusia”.

Bogusia jest młodą kobietą, z optymistycznym podejściem do świata, szalonymi pomysłami i odwagą, która  pomaga jej iść do przodu nie zważając na przeciwności losu. W wyniku działania siły wyższej trafia do małej nadmorskiej miejscowości, zauroczona nazwą - Pogodna – miasteczka, zielonymi terenami i nastrojowym klimatem postanawia otworzyć w tej oazie spokoju sklepik z upominkami a dodatkowym atutem będzie serwowana przez Bogusię pitna czekolada i wyśmienite domowe wypieki. Życie kobiety nabiera tempa, pojawiają się też ciekawe osobistości. Adela, miejscowa czarownica i radna, Lidka serdeczna pani weterynarz i Stasia dobra duszyczka miasteczka. Okazuje się, że kobiety nadają na tej samej fali, tworzą babski sabat i przy pysznościach serwowanych przez Bogusię, dzielą się troskami, planują i w razie potrzeby wzajemnie ratują.

Katarzyna Michalak, wykreowała uroczą opowieść o przyjaźni, babskiej solidarności, błędach, stratach, zauroczeniach, jednym słowem... o życiu. Autorka jest znana z pisania emocjonalnych powieści, stworzyła bestsellery , ujęte w cykl owocowy a w nim przepyszne książki Rok w poziomce, Lato w Jagódce oraz cykl słoneczny z ciepłą Poczekajką, Zachciankiem i Zamyśloną. Pani Katarzyna odnalazła swoje miejsce na ziemi, mieszka nieopodal lasu w małym domku zwanym Poziomką i namiętnie pisze powieści, które porywają kobiece serca. Sklepik z niespodzianką to początek serii i żeby zbytnio się nie rozpisywać, bardzo zachęcający początek.
Od pierwszej stron wpadłam po same uszu. Bogusia ujęła mnie swoim ciepłem, radością życia, dobrym sercem i mimo, że czasami drażniła mnie jej naiwność i zachowanie charakterystyczne bardziej dla nastolatki niż dla dorosłej kobiety, to chętnie dałabym się zaprosić na gorzko - słodką czekoladę z chili i na ciasto drożdżowe „podaj do mnie”. Dlaczego o tym piszę? , a dla tego, że w książce znajdziemy przepisy pachnące gorącą czekoladą i ciastami prosto z piekarnika. Z takim pomysłem spotkałam się po raz pierwszy, uważam że jest to strzał w dziesiątkę bo mało tego, że autorka ciekawie je zinterpretowała to jeszcze w swojej prostocie zachęcają do wypróbowania receptury. 

Klimat książki jest wręcz idylliczny, nie oznacza to, że w Pogodnej nie ma cieni, jednak nastrój panujący w powieści, napawa spokojem, wiarą w dobrych ludzi i w możliwość przenoszenia gór. Tłem opowiadanej historii są wiecznie zielone lasy i łąki, malownicze kamieniczki i romantyczne polany, ta książka powinna być przepisywana na receptę jako lek po ciężkim dniu. Styl autorki jest lekki, gawędziarski, momentami miałam wrażenie, że czytam bajkę, jednak wplecione w fabułę elementy współczesnego świat takie jak Allegro i Facebook oraz realistyczne problemy ściągają na ziemię i przypominają, że życie to nie bajka.

Podejrzewam, że niektórych czytelników może męczyć powtarzający się schemat, sielskiej oazy ze śpiewającymi ptakami i wygrzewającymi się w słońcu kotami. Nie mogę stwierdzić, że fabuła jest wybitnie oryginalna bo po raz kolejny pojawiają się psiapsiółki, beztroski klimat i stworzenie z głową pełną marzeń. Jednak książka mnie zaczarowała, wraz z bajkową okładką osłodziła mi kilka godzin w monotonni codziennego dnia. 

Spot do reklamy TV 





Moja ocena 5/6

Za możliwość przeczytania powieści serdecznie dziękuję wydawnictwu Nasza Księgarnia a także portalowi  Sztukater za jej udostępnienie.

18 komentarzy:

  1. Recenzja brzmi kusząco, więc jak tu nie dopisać kolejnej pozycji do listy?? Muszę dopisać:))
    pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgodzę się z poprzedniczką - recenzja brzmi kusząco. Jednak wydaje mi się, że książka nie podchodzi pod moje klimaty. Może sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie książki, tyle w nich ciepła i optymizmu

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstęp do Twojej recenzji jest po prostu świetny :))

    OdpowiedzUsuń
  5. kasandra_85, grzechem jest opierać się przed tą książką ;)

    Grafogirl: czasami to co wydaje nam się nie do strawienia okazuje się strzałem w dziesiątkę.

    jusssi: to prawda, ta książka to balsam dla duszy.

    Domi: dziękuję, bardzo dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Autorko recenzji, bardzo za nią dziękuję. Wstęp faktycznie jak w dobrej powieści. Rozwinięcie to balsam na serce pisarki.

    Obiecuję, że w następnych tomach będzie nieco mroczniej! Każda sielanka kiedyś się bowiem kończy, ale mam nadzieję, że w Pogodnej wyjdzie jednak słońce.

    Serdeczności

    Kejt Em jak Autorka

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć! Informuję że wytypowałam Cię do One Lovely Blog Award :D
    Więcej informacji znajdziesz w dzisiejszej notce na moim blogu.
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha :D Wszyscy bardzo mi się dziwią, że nie jem sera, ale największe zdziwienie okazują dopiero jak przychodzi do zamawiania pizzy i ja zamawiam hawajską bez sera. Szynka, sos pomidorowy i ananas :D MNIAM!
    Okay, w takim razie dopisuję "Obsesję" do poszukiwanych książek. Może w mojej bibliotece będą ją mieli.

    Jeszcze słówko odnośnie recenzowanej przez Ciebie książki. Podoba mi się sama jej prostota. Lubię książki o życiu. Widzę, że sama Autorka odwiedziła Twojego bloga! :)

    Natula, mama nadzieję, że nie masz nic przeciwko Natalii :D
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. miqaisonfire: dziękuję, jest mi bardzo przyjemnie.

    Pani Katarzyno, czytanie Pani książki było dla mnie przyjemnością, "Sklepik z niespodzianką" w połączeniu z aromatyczna kawą - żałuję, że nie czekoladą - jest wyśmienitym eliksirem na odstresowanie.

    Pozostaje mi cierpliwie czekać na kolejną serię przygód z Pogodnej.

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. Z radością informuję, że nominowałam Cię do nagrody One Lovely Blog Award. :) Szczegóły w moim dzisiejszym poście. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładna okładka, jesnak nie wiem czy książka w moim guście:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miło mi poinformować Cię, że zostałaś nominowana przeze mnie do One Lovely Blog Award ;)
    http://reviev-books-by-me.blogspot.com/2011/07/one-lovely-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam tą książkę, jest tak słodka i prawdziwa.

    Miły blog
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
  14. Wytypowałam Cię do nagrody: One Lovely Blog Award - mam nadzieję, że mi wybaczysz. Szczegóły zabawy na moim blogu :)
    Pozdrawiam i wesołych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej Nominowałam się do One lovely blog award ,szczegóły na moim blogu :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że nikt nie potrafi tak pisać o życiu jak polscy autorzy. kiedyś ich unikałam, a teraz sama wyszukuje.

    OdpowiedzUsuń
  17. Czeka na mnie ta książka, już niedługo się za nią wezmę. Aż dziwne, ale jeszcze nie czytałam nic z ostatnio modnej sielskiej literatury, w której bohaterka odnajduje swoje miejsce na ziemi na wsi lub w małym miasteczku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czeka na mnie ta książka, już niedługo się za nią wezmę. Aż dziwne, ale jeszcze nie czytałam nic z ostatnio modnej sielskiej literatury, w której bohaterka odnajduje swoje miejsce na ziemi na wsi lub w małym miasteczku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.