TOP NA MAKSA

Źródło
Mery zaprosiła mnie do zabawy Top Na Maksa, której celem jest stworzenie listy lektur, których pięć minut już minęło, a nadal są one pozycjami bardzo interesującymi, w sam raz na babskie letnie czytanie. 
O akcji więcej pod tym linkiem Gorące babskie klepanie

Musze przyznać, że z wyborem książek miałam nie lada problem, głownie ze względu na to, że pamięć już nie ta, więc  proszę wybaczcie, że książki młodziutkie (przynajmniej niektóre), ale są to pozycje, które mocno utrwaliły się w mojej głowie, a ich czytanie było pasjonującą przygodą, nie zawsze łatwą, jedną z cała pewnością wartą uwagi.


1. Co się wydarzyło w Madison County - Opowieść o płomiennym romansie dwójki niemłodych już ludzi, których drogi krzyżują się na chwilę, aby rozejść się na zawsze. Małżeńska zdrada staje się dla nich drogą do poszukiwania wolności i szczęścia.

Książkę czytałam 14 lat temu, dokładnie 14-03-1998 roku (pamiętniki to jednak świetna sprawa)  i byłam nią totalnie zaczarowana. Nigdy później już jej nie czytałam i czytać nie będę, ponieważ boje się, że teraz mogłabym spojrzeć na nią całkiem inaczej i moje wyobrażenie o niej ległoby w gruzach.

2.  Noc na bagnach Luizjany - Declan Fitzgerald nawet sam nie wiedział, dlaczego jakiś wewnętrzny głos kazał mu porzucić intratną praktykę adwokacką w Bostonie i kupić zapomniany, walący się dwór, siedzibę starego rodu Manetów. Postanowił przywrócić Manet Hall do dawnej świetności i w nim zamieszkać mimo pogłosek, że dwór nawiedzają duchy... Razem z uroczą Angeliną Simone starają się poznać pilnie strzeżony sekret rodziny Manetów

Rzadko czytam tego typu powieści, nawet nie wiem jakim cudem wpadła mi ta książka w ręce. Czytałam stare wydanie tej powieści (okładka pochodzi ze wznowionego wydania) i ku swojemu zaskoczeniu nawet mi się podobało. Była tajemnica, dramatyczne zdarzenia i oczywiście romans, wszystko doprawione lekkim i przyjemnym stylem, ot, takie sympatyczne czytadło na letni dzień.

3. Opactwo świętego grzechu - Przeżywająca kryzys wieku średniego Jessie Sullivan dowiaduje się, że jej matka, mieszkająca w innej części kraju, ucięła sobie palec tasakiem. Wyrusza do Południowej Karoliny, by odnowić więzi i stawić czoło mrocznej tajemnicy otaczającej śmierć ojca. Czy za rodzinnym dramatem kryje się mieszkający w pobliskim klasztorze benedyktynów ojciec Dominic?

Czasami tak mam, że jakaś książka łazi za mną non stop, tak też było z "Opactwem..." , wreszcie udało mi się ją wypatrzeć na Allegro - co za ulga. Książka przypadła mi do gustu, zagadkowa fabuła ukazuje moc przyjaźni, siłę pożądania i niszczycielską skalę tajemnic. 

4. Rembrandt, wojna i dziewczyna z kabaretu - Rembrandt, wojna i dziewczyna z kabaretu to napisana z humorem powieść o prawdziwej przyjaźni i bezinteresownym poświęceniu. Książka, która wzrusza i jednocześnie wywołuje uśmiech na twarzy.

Książkę odnalazłam na zapominanej półce w bibliotece, okładka zaczarowała mnie, bez zastanowienia zabrałam ją do domu i absolutnie nie żałuję: świetne postacie, niesamowity humor, sugestywne tło oraz piękne i mądre przesłanie o tym, że optymizm, nadzieja i wiara pomogą przetrwać złe dni. Czego chcieć więcej.

5. Smak dżemu i masła orzechowego - Osadzona na tle wojny domowej i umierania kolonii, zachwycająca i mroczna powieść o dorastaniu w Afryce to olśniewający debiut Lauren Liebenberg.

To piękna, realistyczna i niesamowicie wzruszająca opowieść, jej sielski, magiczny początek jest zapowiedzią wielkiego dramatu. Mnie po tej lekturze bolało serce, oj długo będę pamiętać tę książkę.

6. Tryb warunkowy - to miłosne perypetie młodej dziewczyny, rozdartej uczuciowo między dwoma mężczyznami - jej wielką miłością, Marcinem, a fascynującym ją przyjacielem, Witkiem. Świat trudnej miłości, przyjaźni, kłamstwa i zdrady, a wszystko to w "wydaniu polskim", czyli rozgrywające się w naszej polskiej rzeczywistości.

Tryptyk o burzliwym życiu uczuciowym Zosi Knyszewskiej przechodzi renesans, gdyż wydawnictwo Rebis wznowiło wydanie tej trylogii, jednak ta opowieść mnie tak urzekła, że polecam ją każdemu; lekko, ale z ikrą napisana historii życia Zosi jest niesamowitą lekturą.

7. W krainie kota - Ewa jest żoną lekarza i spodziewa się dziecka . Wiedziona tajemniczym impulsem, zjada w nocy korzeń nieznanej rośliny. Gdy Jonyk liczy trzy miesiące, w domu zjawia się dziwny KOT. Jest wysłannikiem z Krainy Tarota, w której Ewa i jej synek mają do spełnienia bardzo ważną misję. Książka magiczna przykuwająca uwagę od pierwszego zdania

To kolejna książka, którą przeczytałam dwie dekady temu i która swoją baśniową fabułą wzruszyła mnie i rozśmieszyła. Nie wiem czy gdybym ponownie przeczytała tę historię, byłoby tak pięknie...  niech zostanie we  wspomnieniach.

8. Wróżby z koronek - Kobiety z rodziny Whitneyów, starego rodu czarownic z Salem, już wieki temu posiadły umiejętność czytania przyszłości z koronek. Ten cudowny dar niekiedy staje się przekleństwem. Po śmierci siostry bliźniaczki, którą przewidziała, oszalała z bólu piętnastoletnia Towner poprzysięgła już nigdy więcej nie wróżyć z koronek.

Ta książka to zaproszenie do świata tajemnic, kłamstw i czarownic, tyle że magię powieści tworzą ludzie z krwi i kości. Historia przesiąknięta jest zapachem i dźwiękiem, to fascynująca chociaż nie należąca do łatwych lektura.

9. Przeklęte, zaklęte - Pięć kobiet, cztery pokolenia i jedno przekleństwo, które prawie sto lat temu spadło na babkę i objęło cały ród po kądzieli. Klątwa nie przestała działać, mimo że kobietom przyszło żyć w innych czasach, warunkach i miejscach.

W tej książce zakochałam się od pierwszej strony. Bohaterki to kobiety silne, dzielne, uparte, zawsze walczą o swoje,  rodzina jest dla nich największym skarbem. W książce nie brak humoru i pysznych dialogów od których można boki zrywać, pomimo że opisywana rzeczywistość nie jest łatwa ani przyjemna to dzięki lekkiemu stylowi i dowcipowi czyta się te pozycję wyśmienicie.

10. Bogowie Alabamy - Arlene Fleet zawiera układ z Bogiem. Obiecuje, że skończy z rozwiązłym seksem i kłamstwami i opuści dom. W zamian Bóg ma sprawić, że ciało szkolnego gwiazdora drużyny futbolowej nigdy nie zostanie odnalezione.

 "Ta powieść ma głębokie cienie i ostre krawędzie. A jeśli nie jesteś ostrożny, to złamie Ci serce." - Creative Loafing. Całkowicie się z tym zgadzam i szczerze polecam. 


Bywam gapą, więc nie bardzo wiem kto brał udział w zabawie, ale jestem bardzo ciekawa książek na lato polecanych przez Honoratę , eM , Dosiak


Okładki oraz opisy książek pochodzą ze strony http://lubimyczytac.pl/

32 komentarze:

  1. Nie znam żadnej książki z twojej listy, więc muszę chociaż parę poznać. Osobiście miałabym duży problem z wytypowaniem jakiejkolwiek lektury na lato, gdyż ostatnimi czasy to cały czas namiętnie czytałam horrory i dopiero od niedawna przerzuciłam się na obyczajówki itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też był problem, dlatego polecane przeze mnie książki nie zawsze należą do lektur lekkich, łatwych i przyjemnych, ale są to jednak pozycje bardzo interesujące i warte poznania.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe typy! Sama mam ochotę na "Co się zdarzyło w Madison County" i "Opactwo świętego grzechu":)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie Isadro czytaj, a je poczekam na Twoje recenzje, bo bardzo mnie ciekawi twój punkt widzenia.
      Ze strachu przed rozczarowaniem, nie będę tych książek ponownie czytać , a w końcu z wiekiem spojrzenie na problem też się zmienia.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Niestety nie znam żadnej z tych książek :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko dowodzi tego, jak wiele przed nami tytułów do przeczytania :)

      Usuń
  4. Dziękuję za zaproszenie, postaram się coś wymyślić, ale nie obiecuję. Co do Twojej listy to chyba żadnej książki nie czytałam, więc muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę, co prawda jestem bardzo ciekawa książek, które oczarowały Cię na tyle, żeby polecić je wszem wobec, ale to tylko po prośbie a nie po groźbie :)

      Usuń
  5. O matko, nic nie znam z Twojego topu ;/, nawet ze słyszenia. Ale spisałam sobie już kilka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardzo fajne, bo dowodzi jak wiele jest książek, które dzięki innym molom książkowym zostaną odkryte i puszczone w świat :)

      Usuń
  6. Tytuły mi znane i pożądane. Bardzo dobry ranking.

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja nie czytałam żadnej z wspomnianych książek ;] jedynie "Wróżby z koronek" stoją na półce i czekają na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Żadnej z książek nie znam, ale po Terakowską nie sięgną z pewnością. :) Nie cierpię tej autorki. Przeczytałam 3 jej książki i o 3 za dużo. :) Ciekawi mnie natomiast bardzo "Opactwo świętego grzechu". Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "W krainie kota" to jedyna książka tej autorki, którą czytała, więc nie mam pojęcia jak prezentują się inne pozycje pisarki, ale mam jeszcze oko na "Tam gdzie spadają anioły", co z tego wyjdzie... zobaczymy.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ja czytałam "Tam, gdzie spadają anioły" chyba z dziesięć lat temu, ale do tej pory pamiętam, jak byłam zachwycona tą książką. Ciekawe jakbym ją odebrała teraz, z trzema dychami na karku ;P

      Usuń
    3. O widzisz, czyli książka coś w sobie ma, a ja głupia non stop mijam ją bibliotece.
      Zawsze możesz przeczytać książkę jeszcze raz, tak radzę, ale sama mało kiedy wracam do powieści, które mocno mnie poruszyły z obawy przed inna perspektywą.

      Usuń
  9. No proszę, nie znam żadnej z tej książek, także może po jakąś sięgnę :) Skoro je tu wymieniłaś, to na pewno musiały przypaść Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że mi się podobały, przecież to moje top :)

      Usuń
  10. O rany, przez to top przypomniałaś mi inną książkę Sue Monk Kidd - mianowicie ,,Sekretne życie pszczół". Nawiasem mówiąc, rewelacyjna książka, polecam.
    A z Twoich polecanek czytałam jedynie ,,Rembrandt, wojna i dziewczyna z kabaretu" - trochę mnie nudziła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam "Sekretnego życia pszczół" ale oglądała ekranizację książki, na której non stop płakałam, albo się złościłam, dlatego boja się wziąć za książkę, bo jej moc może być znacznie większa niż filmu.

      Jestem zaskoczona, że powieść Manuli Kalickiej Cię nudziła, bo tam non stop coś się dzieje :)

      Usuń
  11. Aż dziwnie, nie czytałam żadnej książki z Twojej listy, co więcej z wymienionych tylko "Smak dżemu i masła orzechowego" jest mi znany z pochlebnych opinii. Nigdy też nie pisałam pamiętnika aż szkoda, to prawdziwa kopalnia nastoletnich wspomnień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj pamiętnik to nie do końca fajna sprawa, nawet nie wiesz jak muszę się nagimnastykować ze schowaniem swoich pisałek, gdyby ktoś to przeczytał, pękłby ze śmiechu :)

      Usuń
  12. z dorobku Terakowskiej uwielbiam Córkę czarownic (czytałam już 5 razy), ale w Krainie kota też mam w swoich planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapamiętam tytuł i poszperam za nim w bibliotece :)

      Usuń
  13. Mnie również zaskoczyłaś, bo kojarzę jedynie Terakowską, Cygler (z Twoich pochlebnych opinii) i Roberts. Innych kompletnie niet.
    Ale już pozapisywałam. Szczególnie "Rembrandt, wojna i dziewczyna z kabaretu" ciekawie się zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego Top na maksa jest takie sympatyczne, dzięki rankingowi możemy poznać książki o jakich nie słyszeliśmy i to jest genialne :)

      Usuń
  14. Nie czytałam żadnej z tych książek. Chociaż niektóre kojarzę.
    Wszystkie zapowiadają się...
    Mniam!

    To była pierwsze reakcja eM. Reakacja eM po chwili...

    Ojejkuu jeeeeeeeeej! Ale faaaajnie!
    *śpiewając* zostałam zaproszona do zabawy...
    Chwila.
    To mają być babskie czytadła, czytadła na lato, czy czytadła nieznane?
    Wszystko razem?
    Jeżeli tak, to będzie ciężko.
    A jeżeli coś pokręciłam, to pozdrawiam godzinę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoretycznie chyba miały być na lato , a wyjdzie jak wyjdzie :D
      Daj z siebie wszystko, czekam na Twój TOP, a co, postaraj się bo no, no ;)

      Usuń
  15. Nie czytałam żadnej z wymienionych przez Ciebie książek, ale niewiele brakowało, bym kupiła "Wróżby z koronek" - była taka piękna promocja, a ja ją zmarnowałam... w każdym razie skoro je polecasz, to na pewno są godne uwagi - zapamiętam niektóre tytuły i w przyszłości na pewno przeczytam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bogowie Alabamy czekają u mnie na półce na swoją kolej. Twój wpis przypomniał mi o tej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń

Słowami Hanny Banaszak " Gościu znużony, gościu znudzony,jeśli zabłądzisz kiedyś w te strony (...)". No właśnie, jeśli tylko zabłądzisz w te strony zostaw proszę kawy dwie krople, pyłek z rękawa lub najprościej słów kilka - daj się zapamiętać.

Zastrzegam sobie prawo do usuwanie wszelkiego rodzaju spamu oraz komentarzy anonimowych i wulgarnych.